Sociaal loket

Algemeen

Heeft u zorg, advies of ondersteuning nodig? Het Sociaal loket helpt alle inwoners van Aalsmeer. U kunt bij ons terecht met al uw vragen op het gebied van wonen, welzijn, werk, zorg, geldzaken, schuldhulpverlening en jeugdzorg.

Dit moet u weten

Samen met u kijken onze medewerkers naar wat u nodig heeft. Het Sociaal loket geeft gratis informatie en advies op de volgende onderwerpen:

  • Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo), als u hulp nodig heeft om zelfstandig thuis te blijven wonen
  • Jeugd, als u hulp nodig heeft bij het opgroeien of opvoeden van uw kind(eren)
  • Laag inkomen, als u hulp nodig heeft om rond te komen
  • Schuldhulpverlening, als u geldzorgen, betalingsachterstanden of schulden heeft
  • Werk, als u hulp nodig heeft bij het zoeken naar werk
  • Sociaal team, als u meerdere problemen heeft waar u zelf niet uitkomt
  • Wonen, als u door problemen niet in uw huis kunt blijven wonen
  • Aanvraagformulieren en documenten die u niet begrijpt

Onze medewerkers van het Sociaal loket kennen het aanbod van zorg en ondersteuning, en wijzen u de weg. Als u meer hulp nodig heeft, verwijst het Sociaal loket u door, bijvoorbeeld naar de Wmo-adviseur, schuldhulpverlening of het Sociaal team. 

Contact

Stelt u uw vraag liever niet via e-mail? U kunt ook langskomen op het gemeentehuis van Aalsmeer (Raadhuisplein 1). Langskomen is alleen mogelijk met een afspraak op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag tot 12.00 uur en woensdag tot 16.30 uur.

Een afspraak maken kan via sociaalloket@aalsmeer.nl. U kunt ook bellen naar 0297 38 75 75 (maandag tot en met donderdag 8.30 tot 17.00 uur en vrijdag 8.30 tot 12.30 uur).