Sociaal team – samen zoeken naar de juiste ondersteuning

Algemeen

Het Sociaal team helpt wanneer er op verschillende gebieden problemen spelen die lastig op te lossen zijn. Vaak zijn er meerdere mensen of organisaties nodig om uw situatie beter te maken. Het Sociaal team zorgt er dan voor dat iedereen samenwerkt. Wij kijken niet alleen naar problemen, maar ook naar wat er allemaal goed gaat.

Dit moet u weten

  • Heeft u meerdere problemen waar u niet meer uitkomt, dan kan uw huisarts, school of een andere deskundige u melden bij het Sociaal team
  • U kunt zich niet zelf melden bij het Sociaal team. Bij problemen kunt u zich wel melden bij het Sociaal loket van de gemeente via 0297 38 75 75 of sociaalloket@aalsmeer.nl. Een medewerker bekijkt samen met u of ondersteuning van het Sociaal team nodig is

Wat u krijgt  

  • Krijgt u ondersteuning van het Sociaal team, dan volgt een eerste gesprek bij u thuis. Samen met onze medewerkers maakt u een plan van aanpak met concrete acties:   
    • Wat heeft u nodig?  
    • Wat kunt u zelf doen?  
    • Wat kan uw omgeving doen?  
    • Wat kan het Sociaal team doen?  
  • U krijgt twee contactpersonen toegewezen. Zij worden ook de contactpersonen voor betrokken hulpverleners, zoals het maatschappelijk werk, thuisbegeleiding of een jeugdhulpverlener
  • Het Sociaal team stopt de ondersteuning pas als uw situatie verbeterd is
  • Vanzelfsprekend zijn alle gesprekken vertrouwelijk. Als de gemeente uw gegevens wil uitwisselen met anderen, moeten wij daarvoor eerst uw toestemming vragen. Meer informatie vindt u in de Privacyverklaring

Na de melding

Onze medewerkers bekijken op basis van deze melding of ondersteuning van het Sociaal team passend is. We doen ons best binnen 10 werkdagen contact op te nemen met u en de hulpverlener die de melding heeft gedaan.

Aanvullende hulp en advies

Heeft u behoefte aan onafhankelijk advies? Neem contact op met de cliëntondersteuners van MEE Amstel en Zaan via telefoonnummer 020 512 72 72.