Inkomsten en wijzigingen doorgeven bij uitkering

Algemeen

Heeft u een uitkering van de gemeente en verandert er iets in uw situatie of de situatie van uw partner? Geef dit dan zo snel mogelijk door en voorkom dat u te veel ontvangen uitkering moet terugbetalen. Het gaat om alle wijzigingen in uw financiële, persoonlijke of woonsituatie.

Dit heeft u nodig

Vermeld in de e-mail uw naam, adres, eventuele bewijsstukken en de naam van uw klantmanager.

Dit moet u weten

Wijzigingen in uw situatie die u moet doorgeven 

  • Uw telefoonnummer verandert 
  • U of uw partner verblijft (tijdelijk) in een instelling 
  • Er komt iemand bij u inwonen of er vertrekt een bewoner (kostganger, onderverhuur) 
  • Een bewoner gaat studeren of stopt met studeren 
  • U gaat samenwonen 
  • U gaat alleen wonen 
  • U heeft een kind gekregen 
  • Uw kind (18 jaar of ouder) gaat bij u wonen of gaat op zichzelf wonen 
  • Uw bankrekeningnummer is gewijzigd 
  • U of uw partner opent of sluit een bank- of spaarrekening 
  • Uw kind (18 jaar of ouder) stopt met een studie 
  • U of uw partner heeft een auto gekocht 
  • U gaat op vakantie 

Wijzigingen in uw inkomen die u moet doorgeven

  • U of uw partner gaat werken. Ook als het gaat om deeltijdwerk, vrijwilligerswerk of klusjes bij familie of vrienden waarmee u of uw partner iets verdient 
  • U of uw partner gaat alimentatie ontvangen of betalen 
  • U of uw partner ontvangt een erfenis 
  • U of uw partner start een studie en ontvangt studiefinanciering 

Uw klantmanager zorgt ervoor dat u uw inkomsten voortaan digitaal kunt doorgeven. U ontvangt hiervoor in de eerste week van elke maand een e-mail. Let op: u heeft hiervoor DigiD nodig. 

Anders regelen

Lukt het niet om uw wijziging per e-mail door te geven? U kunt ook bellen naar 0297 38 75 75 (maandag tot en met vrijdag van 11.00 tot 12.00 uur).