Inkomsten en wijzigingen doorgeven bij uitkering
Algemeen
Heeft u een uitkering van de gemeente en verandert er iets in uw situatie of de situatie van uw partner? Geef dit dan zo snel mogelijk door en voorkom dat u te veel ontvangen uitkering moet terugbetalen. Het gaat om alle wijzigingen in uw financiële, persoonlijke of woonsituatie.
Dit heeft u nodig
Vermeld in de e-mail uw naam, adres, eventuele bewijsstukken en de naam van uw klantmanager.
Dit moet u weten
Wijzigingen in uw situatie die u moet doorgeven
- Uw telefoonnummer verandert
- U of uw partner verblijft (tijdelijk) in een instelling
- Er komt iemand bij u inwonen of er vertrekt een bewoner (kostganger, onderverhuur)
- Een bewoner gaat studeren of stopt met studeren
- U gaat samenwonen
- U gaat alleen wonen
- U heeft een kind gekregen
- Uw kind (18 jaar of ouder) gaat bij u wonen of gaat op zichzelf wonen
- Uw bankrekeningnummer is gewijzigd
- U of uw partner opent of sluit een bank- of spaarrekening
- Uw kind (18 jaar of ouder) stopt met een studie
- U of uw partner heeft een auto gekocht
- U gaat op vakantie
Wijzigingen in uw inkomen die u moet doorgeven
- U of uw partner gaat werken. Ook als het gaat om deeltijdwerk, vrijwilligerswerk of klusjes bij familie of vrienden waarmee u of uw partner iets verdient
- U of uw partner gaat alimentatie ontvangen of betalen
- U of uw partner ontvangt een erfenis
- U of uw partner start een studie en ontvangt studiefinanciering
Uw klantmanager zorgt ervoor dat u uw inkomsten voortaan digitaal kunt doorgeven. U ontvangt hiervoor in de eerste week van elke maand een e-mail. Let op: u heeft hiervoor DigiD nodig.
Anders regelen
Lukt het niet om uw wijziging per e-mail door te geven? U kunt ook bellen naar 0297 38 75 75 (maandag tot en met vrijdag van 11.00 tot 12.00 uur).